Tilbage til Blog

Hvordan får jeg en hjemmeside til min virksomhed?

Denne blog fortæller dig hvordan du som virksomhed nemt og smertefrit kan få en splinter ny hjemmeside gennem os her hos Quary, samt hvordan processen foregår.

Joon Poore
Full-stack udvikler & Cybersikkerheds ekspert

Det er nemt at få en hjemmeside hos os!

(webflow promo billede)

Går du med tanker om, at din virksomhed skal til at have en hjemmeside? Det kan muligvis også være, at du allerede har en hjemmeside, men føler den trænger til et nyt design.

Jamen så er det faktisk så simpelt som at klikke et par gange med musen og kontakte os hos Quary.

Det er en enkel process at få en splinter ny hjemmeside, men den kræver dog et par skridt inden vi kan hjælpe dig igang.

Tre skridt til en hjemmeside:

1) Først skal du købe dig et domæne navn(DNS) fra en hosting provider. Det kan være alt fra one.com, simply.com, dkhostmaster eller godaddy. Der findes mange forskellige derude.

2) Dernæst skal du have et klart koncept omkring hvad det er du gerne vil have ud af din hjemmeside, og hvilke signaler din hjemmeside skal sende til brugeren.

3) Sidste skridt inden du tager kontakt til et webdesign firma som os, find ud af hvad din hjemmeside skal indeholde sådan helt praktisk. Er det en webshop? Er det en single-page landing site? Har du brug for at kunne poste hjemmelavet content og have mulighed for at opdatere, fjerne og tilføje?

Vi har lavet nogle meget generelle kategorier af hjemmesider, der måske kunne pege på hvad det er du helst præcist søger:

a)  Portfolio/visitkort hjemmeside - vis dit flotte arbejde frem til andre med et singlepage landing site.

b)  Hjemmeside med "user-content" - Hvis du eksempelvis er en "creator" og har brug for en hjemmeside hvor du oploader ting som eks. videoer, blogs, billeder, opskrifter, events osv.  Så skal du have en hjemmeside med et CMS(content management system). Det er en lidt større hjemmeside, fordi du skal have muligheden for at fjerne og tilføje indhold.

c)  Forenings/klub hjemmeside - Det kan være, at du står med en forening af en slags og har brug for en hjemmeside der skal kunne håndtere et medlemsregister, et betalingssystem og have et CMS system.  

d)  Virksomheds hjemmeside med backend funktionaliteter - hjemmesider af denne typer har som regel det samme som ovenstående, men kræver ofte flere servicer tilknyttet hvis den skal kunne noget specifikt.  Eksempelvis: automatiseret email og sms system, AI integration, API integration, database integration osv.

e)  E-commerce - en webshop med alt fra betaling, til kunderegister og checkout samt produkt forsendelse.

f)  SaaS løsning - hvis du skal bruge en web baseret app, så udvikler vi den i react.js og firebase.

Når du har fundet din type hjemmeside du skal bruge, jamen så kontakter du os og vi tager et første møde (ganske gratis!).

På dette møde vil vi høre dig om, hvad du ønsker og søger omkring design og udseende af hjemmesiden. Vi taler om dine ideer og hvordan vi kan hjælpe med at komme i mål, og hvad vi tænker din hjemmeside behøver.

Det er også i det første møde vi forventingsafstemmer, så du ved hvad du kan forvente af os, og omvendt hvad vi skal forvente af dig. Det er vigtigt for at opnå det gode samarbejde. Når vi har holdt vores første møde, så går vi i tænkeboksen og udarbejder nogle "prototyper" altså "mockups" af hvordan vi tænker hjemmeside designet kunne se ud. Derefter følger en feedback process med dig, og vi laver justeringer indtil du mener, at nu er den der!.

Når mockuppet er blevet godkendt af dig, så skal vi aftale pris på projektet. Prisen er sat ift. hvor mange timer vi skal bruge på det, og hvilket størrelses omfang hjemmesiden har. Jo mere backend der er, des længere tid skal vi bruge på at arbejde og kode os i mål. Vi plejer at dele projektet op i mindre dele, så betalingen ikke rammer på samme tid.

Vi starter med at aftale en pris for frontend delen, og når er lavet aftaler vi pris for backend, da vi oftes best har en ide om hvor meget den kommer til at tage efter endt frontend.

Vi sender kontrakt ud før hver projekt del, og når den er underskrevet påbegynder vi arbejdet.

I løbet af denne process dokumentere vi vores timer, og man kan altid spørge os om at se denne time oversigt. Transparent og åbenhed er en af vores servicer.

Vi værdsætter også feedback, mens vi arbejder, så vi hele tiden er sikre på, at vi er på vej den rigtige vej.

Når backend delen er aftalt, kontrakten er sendt og underskrevet, så påbegynder en sværeste del af skabelsen af en hjemmeside (medmindre man har købt en hjemmeside uden nogen som helst backend funktionalitet).

Processen er den samme som med frontend delen. Vi dokumentere timer, og vi er i dialog med dig igennem hele processen.

Når vi er helt færdige med begge dele.

Overdrager vi kontrollen til dig 100% og din splinter nye hjemmeside.

Hvis du ønsker har du mulighed for at vi kan supporte og hjælpe dig efter endt projekt, men det er op til dig :)

Tusind tak for at du læste med, forhåbenligt giver det er mere klart billede af hvordan man skaffer sig en hjemmeside.

Alt det bedste